Siłownia - moja pasja!

Siłownia - moja pasja! - portal o treningu na siłowni, ćwiczenia, porady itd.

Jaki trening redukcyjny dla kobiet wybrać?

Redukcja to czas, kiedy jednocześnie musimy pamiętać o zrzucaniu zbędnych kilogramów, ale także o tym, że musimy wyrzeźbić i ujędrnić naszą sylwetkę. Bez tych dwóch elementów skóra podczas odchudzania nie będzie wyglądała dobrze. Może być mało jędrna, a ciało na pewno źle zareaguje na nagły spadek wagi, czyli może wyglądać na słabo wysportowane. Trening powinien więc łączyć ćwiczenia aerobowe z siłowymi.

 

 1. Interwały

Podczas redukcji zależy nam przede wszystkim na przyspieszeniu metabolizmu. To pozwoli na przyspieszenie zrzucania zbędnych kilogramów i sprawi, że nawet jeśli popełnimy dietetyczny grzeszek, to nie odbije się to negatywnie na naszej sylwetce. Przyspieszenie metabolizmu sprawi też, że będziemy czuli się pełni energii, a trening da lepsze rezultaty. Ćwiczenia oparte na interwałach znacznie poprawiają ogólną kondycję całego organizmu. Dzięki nim serce pracuje szybciej, mięśnie są zaangażowane w pełni, a tętno znacznie przyspiesza. Są niezwykle intensywne, więc możemy je wykonywać krócej, a dadzą taki sam efekt co np. godzinne bieganie na bieżni w stałym tempie. Polegają one na łączeniu szybkich wyskoków z np. boksowaniem, skakaniem na skakance czy po prostu z kopnięciami. Wszystkie ćwiczenia wykonujemy z maksymalną intensywnością i przez bardzo krótki czas. Dzięki temu nie przetrenujemy się, a efekt starań zauważymy w ekspresowym tempie.

 

 2. Trening siłowy

Trening siłowy sprawi, że nasze ciało stajni się o wiele bardziej jędrne. Podnoszenie ciężarów kształtuje mięśnie, a sylwetka nabiera smukłego kształtu. Tego typu ćwiczenia skutecznie wpływają na rozbudowę tkanki mięśniowej, której skutkiem jest zmniejszenie ilości tłuszczu. Tłuszcz zostaje wydalony z organizmu, ponieważ większa masa mięśniowa przyspiesza metabolizm i sprawia, że łatwiej jest nam chudnąć. Jednym słowem – rosnące mięśnie spalają tłuszcz. Dodatkowo mocno ujędrniają skórę, co podczas odchudzania jest bardzo ważne. Przez to zachodzi mniejsze prawdopodobieństwo, że rozciągnięta skóra będzie wyglądała nieestetycznie.

 

 3. Trening aerobowy

Tego typu trening pozwala na spalanie zbędnego tłuszczu, poprawia wydolność i zmniejsza zmęczenie. Stałe tętno sprawi, że ciało będzie pracowało w równym tempie przez cały czas. Pomaga on na poprawę krążenia, redukuje ilość tłuszczu, a za to znacznie zwiększa pojemność płuc. Takim rodzajem ćwiczeń jest np. pływanie, które nie tylko poprawia naszą koordynację, ale także angażuje w ruch wiele mięśni naraz, co pozwala na uzyskanie lepszych rezultatów. Nasza sylwetka staje się o wiele bardziej szczupła, a my posiadamy lepszą kondycję.

 

Trening powinien być przede wszystkim bardzo zróżnicowany. Jednego dnia starajmy się wykonać ćwiczenia na daną grupę mięśni. Dzięki temu będziemy mogli pracować nad całą sylwetką w sposób efektywny. Wykorzystujmy ciężar własnego ciała lub obciążenie dla zwiększenia intensywności i pamiętajmy, aby wysiłek był dla nas bardzo przyjemny. Jeśli stanie się naszym hobby, będziemy chcieli częściej spędzać wolny czas w sposób aktywny, co niezwykle pozytywnie wpłynie nie tylko na sylwetkę, ale przede wszystkim na ogólne funkcjonowanie organizmu.