Siłownia - moja pasja!

Siłownia - moja pasja! - portal o treningu na siłowni, ćwiczenia, porady itd.

Skuteczne ćwiczenia na zgrabne pośladki

Zgrabne pośladki są współcześnie bardzo istotną kwestią, zwłaszcza dla kobiet. Poprawiają na pewno nasze samopoczucie i sprawiają, że wyglądamy kobieco i seksownie, dzięki czemu wzrasta nasza pewność siebie i atrakcyjność. Istnieją ćwiczenia, które stanowią skuteczną pomoc w zdobyciu kształtnej pupy.

 

Przysiady

Przysiady są bardzo popularnym ćwiczeniem, jednak często niedocenianym. Dzięki niemu nie tylko wzmocnimy mięśnie nóg, ale również sprawimy, że ujędrni się nasza pupa. Na pewno dzięki przysiadom jesteśmy w stanie w ekspresowym tempie podnieść pośladki, dzięki czemu ciało staje się bardziej pociągające. Niezwykle istotnym elementem jest technika, jaką stosujemy do wykonywania tego ćwiczenia. Jeśli będziemy ćwiczyć prawidłowo, możemy zapewnić stawom pełne bezpieczeństwo, dzięki czemu zmniejszymy ryzyko wystąpienia kontuzji, a trening przyniesie zamierzone efekty. Jak więc wykonywać słynne przysiady?

Stopy powinny być rozstawione na szerokość bioder, a kolana nie mogą wystawać poza linię palców u stóp. Plecy muszą być wyprostowane, a pupa wypięta. Im głębszy przysiad, tym lepiej. Aby zwiększyć jego intensywność, podczas schodzenia w dół należy mocno ścisnąć pośladki oraz przytrzymać ruch. Powinniśmy poczuć „ciągnięcie” z tyłu ud oraz pracujące mięśnie łydek.

 

Wykroki

To ćwiczenie jest zarówno idealne na mięśnie nóg, jak i pośladków. Dzięki niemu zwiększymy siłę w mięśniach, ale też sprawimy, że nasze pośladki skutecznie ujędrnią się. Wykroki możemy przeprowadzać także z obciążeniem – wtedy w każdej dłoni trzymamy ciężarek o identycznej wadze. Ćwiczenie wykonujemy w ten sposób, że noga wykroczna jest zgięta w kącie prostym, a kolano nie wychodzi za stopę. Noga, która została z tyłu – również jest zgięta. Kręgosłup musi być wyprostowany, a ramiona skierowane w dół. Dzięki temu ciężar ciała zostaje rozłożony równomiernie.

 

Podnoszenie pośladków w pozycji leżącej

Jest to ćwiczenie, które wykonuje się nieco podobnie jak popularny mostek. Leżymy na plecach, a nasze nogi są ugięte w kolanach. Stopy powinny zostać ułożone na wysokości bioder. Unosimy pupę do góry – tak, by nasze łopatki nie unosiły się nad ziemią. Dla zwiększenia intensywności ćwiczenia, warto spinać pośladki za każdym razem, kiedy będą znajdowały się ponad ziemią. Na brzuchu możemy również umieścić obciążenie w postaci talerza od sztangi.  Taki krok z pewnością pozwoli na zwiększenie intensywności i sprawi, że szybciej nabierzemy odpowiedniej formy.

 

Wchodzenie po schodach

Jest to ćwiczenie typowo aerobowe, ale jednocześnie stanowiące świetną formę treningu pośladków (wpływa na skuteczne ujędrnienie pupy). Dzięki podnoszeniu nóg, pracują nie tylko mięśnie łydek, ale również ud. Im wyższe schody, tym ćwiczenie jest intensywniejsze i przynosi lepsze rezultaty. Dzięki wchodzeniu po schodach na pewno wzmocnimy dolną część ciała. Możemy zwiększyć intensywność ćwiczenia poprzez założenie na nogi obciążników. To pozwoli na połączenie ćwiczenia aerobowego z siłowym.

 

Wyskoki

Wyskoki kojarzą nam się raczej z ćwiczeniem aerobowym, jednak podczas wybijania się ponad ziemię bardzo mocno pracują nasze pośladki, dzięki czemu pupa istotnie się kształtuje. Im większe zejście w dół zrobimy podczas wybijania się w górę, tym intensywniej będą pracowały jej mięśnie. To świetny sposób na kształtowanie sylwetki i pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej.