Siłownia - moja pasja!

Siłownia - moja pasja! - portal o treningu na siłowni, ćwiczenia, porady itd.

Suplementy dla osób trenujących siłowo

Osoby trenujące siłowo muszą dbać o odpowiednią formę. Na pewno w procesie utrzymania odpowiedniej sprawności fizycznej kluczową rolę odgrywa zdrowa dieta, ale pomocne mogą okazać się również suplementy, np. powszechnie stosowne boostery treningowe, czyli preparaty, które odpowiadają za zwiększenie energii, niezbędnej do wykonywania treningów oraz przyspieszenie regeneracji.

 

Monohydrat kreatyny 

Jest to nic innego jak uwodniona forma kreatyny – suplementu znanego przez większość osób aktywnych fizycznie. Umożliwia ona magazynowanie i transport grup fosforanowych, które są niezbędne do tworzenia związków wysokoenergetycznych. Dzięki nim nasze mięśnie o wiele szybciej się regenerują i dostają maksymalnego „kopa energetycznego”. Jak wiemy, mięśnie potrzebują bardzo dużej ilości energii, która niezbędna jest do intensywnej pracy, co możemy zapewnić właśnie poprzez stosowanie monohydratu. Jest to najlepiej wchłanialna forma kreatyny, co oznacza nic innego, jak ekspresowe dostanie się do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Stosowana po ćwiczeniach wspomaga procesy regeneracji. Działa również antyoksydacyjnie i utrzymuje wysokie nawodnienie organizmu, co sprzyja efektywniejszemu treningowi.

 

Betanina bezwodna

Jest to pochodna aminokwasu glicyny. Działa przede wszystkim ochronnie na białka, dzięki czemu mięśnie nie ulegają rozpadowi w wyniku wysiłku, a szybciej powiększają swoją objętość. Betaina pomaga również pozbyć się szkodliwej homocysteiny, która odpowiedzialna jest za powstanie groźnej miażdżycy. Jest to prekursor kreatyny, dlatego warto go łączyć właśnie z tym suplementem.

 

L-tauryna

L-tauryna to substancja, która wiąże się z receptorami jonotropowymi, posiada właściwości neuromediatora, co oznacza, że wspomaga funkcjonowanie układu nerwowego. Zwiększa również koncentrację i stymuluje pracę mózgu, dzięki czemu pozytywnie wpływa na ogólną dynamikę i skupienie podczas wysiłku.  Bardzo pomaga w dostarczaniu organizmowi niezbędnych dla niego składników odżywczych. Nie zwiększa co prawda ich wchłaniania się, ale za to znacznie przyspiesza ich transport po całym ciele. Jest to ważne, zwłaszcza w przypadku aminokwasów oraz glukozy, niezbędnej podczas bardzo intensywnego wysiłku fizycznego. Warto więc łączyć ją z preparatami albo odżywkami, posiadającymi w składzie właśnie glukozę, która jest bardzo dobrze przyswajanym cukrem. Wykazuje bardzo dobre wsparcie w modulacji skurczu mięśnia, a także utrzymuje ich napięcie.

 

Glicerol 

Jest to w pełni naturalny związek, który występuje w naszym ciele. Jego głównym celem jest regulacja poziomu płynów ustrojowych w tkankach. Dzięki niemu do narządów napływa więcej składników odżywczych. Pomaga także w uzyskaniu tzw. pompy mięśniowej, czyli nawodnienia komórek mięśniowych, by były one lepiej odżywione, ale także objętościowo większe. Pomaga to w efektywniejszych ćwiczeniach i na pewno jest odczuwalne podczas podnoszenia ciężarów.

Oczywiście takich suplementów jest o wiele więcej i spośród szerokiej gamy produktów każdy znajdzie preparaty indywidualnie dopasowane do swoich potrzeb. Warto sięgać po sprawdzone preparaty na bazie naturalnych składników oraz takie, które są przebadane laboratoryjnie, byśmy mieli pewność ich prozdrowotnego działania na nasz organizm.